Czego nie robi serwis techniczny Predictive Solutions [dawniej SPSS Polska]? Działanie serwisu nie obejmuje: złożonych operacji, wymagających kompleksowego użycia wielu procedur, pomocy w interpretacji wyników analiz, przygotowywania dla użytkownika plików języka poleceń (syntaxów) i skryptów realizujących oczekiwane przez użytkownika działania, debugowania napisanych przez użytkownika syntaxów i skryptów itp. I tu rysuje się różnica pomiędzy serwisem technicznym a kursami, która związana jest z czasem, jaki potrzebny jest na przejście z użytkownikiem poprzez udokumentowane operacje. Zadaniem serwisu nie jest uczenie obsługi programu, ale rozwiązywanie problemów technicznych związanych z działaniem programów IBM SPSS lub programów z rodziny produktów Predictive Solutions (PS).
Do zadań serwisu technicznego nie należy przeprowadzanie analiz oraz wychodzenie poza udokumentowane i standardowe przykłady w zakresie pomocy dotyczącej np. wykorzystania języka poleceń (syntax) i języka skryptowego. Do zadań nie zaliczających się do serwisu technicznego należą też:
- instalacja oprogramowania u użytkownika:
- instalacji oprogramowania IBM SPSS lub rozwiązania z grupy Predictive Solutions (PS) na miejscu u użytkownika;
- instalacja upgrade'ów i update'ów u użytkownika.
- interpretacja komunikatów i wyników statystycznych
- interpretacja wyników poszczególnych statystyk w odniesieniu do danych użytkownika;
- wyjaśnienia dotyczące terminologii i teorii statystycznej;
- rekomendowanie od strony statystycznej określonej procedury analitycznej spośród wielu możliwych do wykorzystania dla danego typu analizy.
- wyjaśnienia problemów ogólnych i związanych z rozszerzeniami programów IBM SPSS lub PS
- udzielanie wyjaśnień dotyczących podstaw obsługi komputera i korzystania z programów komputerowych;
- debugowanie programów, skryptów i makr;
- przygotowywanie plików poleceń (syntaxów) wykorzystujących nazwy zmiennych i odnoszących się do struktury danych konkretnego użytkownika;
- jednoznacznego określenia, której funkcji lub procedury użytkownik potrzebuje by prowadzić analizę danych;
- określania, jakie analizy lub przekształcenia danych są niezbędne, aby zrealizować zadanie lub projekt, który użytkownik ma do wykonania.
Powyższa lista zawiera tylko przykłady tematów, które nie są objęte serwisem technicznym. Pomoc w zakresie sytuacji opisanych powyżej może być udzielona w ramach serwisu płatnego lub konsultingu.
|