SZUKAJ
Baza Wiedzy: Zasady serwisu
Czym nie zajmuje się serwis Predictive Solutions?
Wysłane przez Toś Wojciech Tomasz, Predictive Solutions w dniu 05 sierpień 2011 15:26

Czego nie robi serwis techniczny Predictive Solutions [dawniej SPSS Polska]?
Działanie serwisu nie obejmuje: złożonych operacji, wymagających kompleksowego użycia wielu procedur, pomocy w interpretacji wyników analiz, przygotowywania dla użytkownika plików języka poleceń (syntaxów) i skryptów realizujących oczekiwane przez użytkownika działania, debugowania napisanych przez użytkownika syntaxów i skryptów itp. I tu rysuje się różnica pomiędzy serwisem technicznym a kursami, która związana jest z czasem, jaki potrzebny jest na przejście z użytkownikiem poprzez udokumentowane operacje. Zadaniem serwisu nie jest uczenie obsługi programu, ale rozwiązywanie problemów technicznych związanych z działaniem programów IBM SPSS lub programów z rodziny produktów Predictive Solutions (PS).

Do zadań serwisu technicznego nie należy przeprowadzanie analiz oraz wychodzenie poza udokumentowane i standardowe przykłady w zakresie pomocy dotyczącej np. wykorzystania języka poleceń (syntax) i języka skryptowego. Do zadań nie zaliczających się do serwisu technicznego należą też:

  • instalacja oprogramowania u użytkownika:
    • instalacji oprogramowania IBM SPSS lub rozwiązania z grupy Predictive Solutions (PS) na miejscu u użytkownika;
    • instalacja upgrade'ów i update'ów u użytkownika.
  • interpretacja komunikatów i wyników statystycznych
    • interpretacja wyników poszczególnych statystyk w odniesieniu do danych użytkownika;
    • wyjaśnienia dotyczące terminologii i teorii statystycznej;
    • rekomendowanie od strony statystycznej określonej procedury analitycznej spośród wielu możliwych do wykorzystania dla danego typu analizy.
  • wyjaśnienia problemów ogólnych i związanych z rozszerzeniami programów IBM SPSS lub PS
    • udzielanie wyjaśnień dotyczących podstaw obsługi komputera i korzystania z programów komputerowych;
    • debugowanie programów, skryptów i makr;
    • przygotowywanie plików poleceń (syntaxów) wykorzystujących nazwy zmiennych i odnoszących się do struktury danych konkretnego użytkownika;
    • jednoznacznego określenia, której funkcji lub procedury użytkownik potrzebuje by prowadzić analizę danych;
    • określania, jakie analizy lub przekształcenia danych są niezbędne, aby zrealizować zadanie lub projekt, który użytkownik ma do wykonania.

Powyższa lista zawiera tylko przykłady tematów, które nie są objęte serwisem technicznym. Pomoc w zakresie sytuacji opisanych powyżej może być udzielona w ramach serwisu płatnego lub konsultingu.

(2 głosów)
Ten artykuł był pomocny
Ten artykuł nie przydał się

System Wsparcia Technicznego Predictive Solutions